THE APPLICATION OF PROBLEM-BASED LEARNING TO INCREASE THE STUDENTS’ SELF-EFFICACY OF GRADE 5 ON MATHEMATICS LEARNING IN TERMS OF THE COGNITIVE STYLE
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Bawa, I Ketut. (2019) Penerapan Problem Based Learning Berbantuan LKS Untuk Meningkatkan Self-Efficacy Dan Hasil Belajar Matematika. Journal Of Education Action Research. 3 (2), 90-99.
Haryanti, Y.D. (2017). Model Problem Based Learning Membangun Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Cakrawala Pendas. 3 (2), 57-63.
Hidayat, R. W., dan Mutakkin, T. Z. (2015). Pengaruh Efikasi Diri (Self Efficacy) Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika. EduResearch. 6(2), 409–28.
Kurniawati, Tatag. (2014). Pengaruh Kecemasan Dan Self efficacy Siswa Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Materi Segiempat Siswa Kelas VII MTS Negeri Ponorogo. Mathedunesa Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika. 3 (2), 36-41. Noer, S. H. (2012). Self Efficacy Mahasiswa Terhadap Matematika. Makalah pada Seminar Nasional Matematika dan Pendidikan Matematika, 10 November 2012. UNY.
Peranginangin, S. A., Saragih, S., Siagian, P. (2019). Development Of Learning Materials Through PBL With Karo Culture Context To Improve Students’ Problem Solving Ability And Self-Efficacy. International Electronic Journal Of Mathematics Education. 14 (2), 265-274.
Putra, H. D., Puti, A., Lathifah, A. N., Mustika, C. Z. (2018). Kemampuan Mengidentifikasi Kecukupan data Pada Masalah Matematika dan Self-Efficacy Siswa MTS. JNPM: Jurnal Nasional Pendidikan Matematika. 2(1). 48-61
Sunaryo, Y. (2017). Pengukuran Self-Efficacy Siswa Dalam Pembelajaran Matematika Di Mts N 2 Ciamis. Teorem: Jurnal Teori dan Riset Matematika. 1(2), 39-44
Suprihatiningrum, J. (2014). Strategi Pembelajaran Teori Dan Aplikasi. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Susanto, H. A. (2015). Pemahaman Pemecahan Masalah Berdasar Gaya Kognitif. Yogyakarta: Deepublish.
Trianto A.T.I. (2014). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif, Progresif, Dan Kontekstual. Jakarta: Prenada Media Group.
Utami.R.W, Wutsqa. D.U. (2017). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Dan Self-efficacy Siswa SMP Negeri Di Kabupaten Ciamis. Jurnal Riset Pendidikan Matematika 4 (2), 166-175
Wijaya, A.P. (2016). Gaya Kognitif Field Dependent Dan Tingkat Pemahaman Konsep Matematis Antara Pembelajaran Langsung Dan STAD. Jurnal Derivat: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika. 3 (2), 1-13.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
==============================================================================================================
Proceeding of International Seminar and Joint Research Universitas Muhammadiyah Jakarta
Universitas Muhammadiyah Jakarta
Jl. K.H. Ahmad Dahlan, Cireundeu, Kec. Ciputat Timur, Kota Tangerang Selatan, Banten 15419
Telepon. / fax.
ISSN : 2988-6945
==============================================================================================================