Penanganan Optimal untuk Anak dengan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) di KB-TK Lab School Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Muhammadiyah Jakarta
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Baihaqi, M & Sugiarmin, M. (2006). Memahami dan Membantu Anak ADHD. PT. Refika Aditama.
Barkley, R. A. (2014). History of ADHD, Attention-Deficit Hyperactivity Disorder: A Handbook for Diagnosis and Treatment. Fourth Edition, 3–50.
DuPaul, G. J., & Stoner, G. (2014). ADHD in the schools: Assessment and intervention strategies (3rd ed.). The Guilford Press.
Fakhiratunnisa, S. A., Pitaloka, A. A. P., & Ningrum, T. K. (2022). Konsep Dasar Anak Berkebutuhan Khusus. Masaliq, 2(1), 26–42. https://doi.org/10.58578/masaliq.v2i1.83
Fitzgerald, J., Lynch, J., Martin, A., & Cullen, B. (2021). Leading inclusive learning, teaching and assessment in post-primary schools in ireland: Does provision mapping support an integrated, school-wide and systematic approach to inclusive special education? Education Sciences, 11(4). https://doi.org/10.3390/educsci11040168
Hayati, D. L., & Apsari, N. C. (2019). Pelayanan Khusus Bagi Anak dengan Attentions Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) di Sekolah Inklusif. Prosiding Penelitian Dan Pengabdian Pada Masyarakat, 6(1), 108–122. http://journal.unpad.ac.id/prosiding/article/view/22497
Holifurrahman, H. (2020). Kurikulum Modifikasi dalam Praktik Pendidikan Inklusif di SD Al-Firdaus. Inklusi, 7(2), 271. https://doi.org/10.14421/ijds.070205
Kurniasari, B. R. (2015). Layanan Guru pada Siswa Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) di Kelas V SD Negeri 1 Sedayu Kecamatan Sedayu Bantul. Prodi PGSD Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Yogyakarta, 120(11), 259.
Kustawan. (2013). Manajemen Pendidikan Inklusif : Kiat Sukses Mengelola Pendidikan Inklusif di Sekolah Umum atau Kejuruan. PT. Luxima Metro Media.
Nurzaimah, A., Ezarina, Z., & Haris, A. W. (2013). School Social Work Intervention to Overcome Social Problems Among Student. Jurnal Pendidikan Malaysia, 38(1), 41–51. http://www.ukm.my/jurfpend/jurnal38/4NURZAIMAH ASALAL.pdf
Permendikbud. (2008). Pertaturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia No. 32 Tahun 2008.
Rakhmawati, R. C., Asthiningsih, N. W. W., & Milkhatun. (2024). Pengaruh Art Therapy Terhadap Penurunan Hiperaktivitas Pada Anak Dengan Gangguan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (Adhd) : Literature Review. Medic Nutricia, 2(1), 1–10. https://doi.org/10.5455/mnj.v1i2.644
Sahrudin, M., Djafri, N., & Suking, A. (2023). Pengelolaan Pendidikan Inklusif. Jambura Journal of Educational Management, 4(1), 162–179.
Sonia, P. D. (2023). Intervensi Dini Berbasis Sekolah Bagi Anak Adhd. Universitas Negeri Padang, Indonesia, 02(02), 1–6. k
Susilowati, T., Trisnamansyah, S., & Syaodih, C. (2022). Manajemen Pendidikan Inklusi dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 5(3), 920–928. https://doi.org/10.54371/jiip.v5i3.513
Tuzahara, N. K., Andriani, O., & Hania, A. P. (2024). Pendekatan Layanan Pendidikan Bagi Anak ABK ( ADHD Ringan ). 2(2), 27–37.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Redaksi Prosiding SEMNASFIP
Fakultas Ilmu Pendidikan
Universitas Muhammadiyah Jakarta
Jalan K.H. Ahmad Dahlan, Cirendeu, Ciputat, Tangerang Selatan, Provinsi Banten
Telepon: 021 7442028 Email: fip@umj.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.