PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN AUDITORY INTELLECTUALLY REPETITION TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA DITINJAU DARI KEDISIPLINAN SISWA
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Abdurrahman, Mulyono. (2012). Anak Berkesulitan Belajar (Teori, Diagnosis dan
Remediasinya). Jakarta: Rineka cipta.
Adinawan, M.Cholik & Sugijono. (2008). Seribu Pena MATEMATIKA untuk SMP/MTS kelas
VIII. Jakarta: Erlangga.
Arifin, Zainal. (2011). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: PT. Rosdakarya.
Budiningsih, C. Asri. (2005). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Dimyati dan Mudjiono. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Hamzah, Ali. (2014). Perencanaan dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta: PT.
Raja Grafindo Persada.
Hardayati, dkk. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Auditory Intellectually Repetition
(AIR) terhadap Hasil Belajar Siswa. Artikel. Bali: Universitas Pendidikan Ganesha.
Heruman. (2007). Model Pembelajaran Matematika di Sekolah Dasar. Bandung: Remaja
Rosdakarya.
Huda, Miftahul. (2014). Model-Model Pengajaran dan Pembelajaran (Isu-isu Metodis dan
Paradigmatis). Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Jihad, Asep dan Abdul Haris. (2012). Evaluasi Pembelajaran. Yogyakarta: Multi Presindo.
Kadir. (2010). Statistika untuk Penelitian Ilmu-Ilmu sosial. Jakarta: Roesmata Sampurna.
Margono. (2010). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
_______ (2013). Metodologi Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Riduwan. (2015). Belajar Mudah Penelitian untuk Guru, Karyawan dan Peneliti Pemula.
Bandung: Alfabeta.
Rusman. (2014). Model-Model Pembelajaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Sagala, Syaiful. (2011). Konsep dan Makna Pembelajaran (untuk Membantu Memecahkan
Problematika Belajar dan Mengajar). Bandung: Alfabeta.
Shoimin, Aris. (2014). 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta:
Ar-Ruzz Media.
Sobri, Muhammad dan Moerdiyanto. ( ). Pengaruh Kedisiplinan dan kemandirian terhadap
Hasil Belajar. Artikel. Yogyakarta: UNY.
Sudjana, Nana. (2007). Penelitian dan Penilaian Pendidikan. Jakarta: Sinar Baru Algensindo.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kuaitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Tu’u, Tulus. (2004). Peran Disiplin pada Perilaku dan Prestasi Siswa. Jakarta: Grasindo.