PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN ADOBE ANIMATE PADA MATERI SEGITIGA DAN SEGIEMPAT SEKOLAH MENENGAH PERTAMA PASCA PANDEMI
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Arfianti, R., Susatyo, E. B., Prasetya, A. T., Nurhayati, S. (2023). Desain Media Pembelajaran Fun Colloid berbasis Android untuk Meningkatkan Hasil dan Minat Belajar Peserta Didik pada Materi Sistem Koloid. Journal Unnes, 12(1), 76-83.
Alifah, H. N., Virgianti, U., Sarin, M. I. Z., Hasan, D. A., Fakhriyah, F., & Ismaya, E. A. (2023). Systematic Literature Review: Pengaruh Media Pembelajaran Digital pada Pembelajaran Tematik Terhadap Hasil Belajar Siswa SD. Jurnal Ilmiah Dan Karya Mahasiswa, 1(3), 103-115.
Elisyah, N., Zahra, A., & Astuti, W. (2023). Pembelajaran Segitiga dan Segiempat Berbasis Pendidikan Matematika Ralistik Indonesia (PMRI) dengan Konteks Kertas Origami. Jurnal Cendekia: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(2), 1039-1049.
Indarta, Y., Jalinus, N., Waskito, W., Samala, A. D., Riyanda, A. R., & Adi, N. H. (2022). Relevansi kurikulum merdeka belajar dengan model pembelajaran abad 21 dalam perkembangan era society 5.0. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(2), 3011-3024.
Irsan, M. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika Berbasis Adobe Flash Professional CS 6 Pada Materi Segitiga dan Segiempat. Indonesian Journal of Teaching and Learning (INTEL), 2(1), 123-136.
Negara, H. R. P., Syaharuddin, S., Kurniawati, K. R. A., Mandailina, V., & Santosa, F. H. (2019). Meningkatkan minat belajar siswa melalui pemanfaatan media belajar berbasis android menggunakan mit app inventor. SELAPARANG: Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 2(2), 42-45.
Patimah, E., & Sumartini, S. (2022). Kemandirian Belajar Peserta Didik Pada Pembelajaran Daring: Literature Review. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(1), 993-1005.
Putri, N. S., Mufit, F., Putra, A., & Hidayati, H. (2023). Design and validity of interactive multimedia based on cognitive conflict in kinetic gas theory materials using adobe animate cc. Gravity: Jurnal Ilmiah Penelitian dan Pembelajaran Fisika, 9(1).
Saputro, Ardy. (2021). Panduan Praktis Membuat Mini Games Menggunakan Adobe Animate CC. Yogyakarta : Andi Publisher.
Septian, D., Fatman, Y., Nur, S., Islam, U., & Bandung, N. (2021). Implementasi Mdlc (Multimedia Development Life Cycle) Dalam Pembuatan Multimedia Pembelajaran Kitab Safinah Sunda. Jurnal Computech & Bisnis, 15(1), 15-23.
Setiawan, H., Zulkarnain, M. R., & Afriani, D. (2023). Pengembangan Media Belajar Mandiri Matematika Materi Segi tiga dan Segi empat Berbasis Android. Jurnal Pendidikan Sultan Agung, 3(1), 42-52.
Winangsih, E., & Harahap, R. D. (2023). Analisis Penggunaan Media Pembelajaran pada Muatan IPA di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 7(1), 452-461.