PENERAPAN PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI DENGAN ALAT PERAGA BALOK ALJABAR UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Cindyana, E.A., Alim, J.A., & Noviana, E. (2022). Pengaruh Pembelajaran Berdiferensiasi Berbantuan Materi Ajar Geometri Berbasis Rme Terhadap Kemampuan Penalaran Matematis Siswa Kelas 3 Sekolah Dasar. Jurnal PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), 6(4), 1179-1187. DOI : http://dx.doi.org/10.33578/pjr.v6i4.8837.
Fauzia, R., & Ramadan, Z. H. (2023). Implementasi pembelajaran berdiferensiasi dalam Kurikulum Merdeka. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 9(3), 1608-1617.
Hidayatni, N., & Fathani, A. H. (2023). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika dengan Model Pembelajaran PBL Disertai Pendekatan TaRL dan Komponen CASEL. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 5(2), 312-324.
Jauhari, T., Rosyidi, A. H., & Sunarlijah, A. (2023). Pembelajaran dengan Pendekatan TaRL untuk Meningkatkan Minat dan Hasil Belajar Matematika Peserta Didik. Jurnal PTK dan Pendidikan, 9(1), 59-74.
Marlina, M., Kusumastuti, G., & Ediyanto, E. (2023). Differentiated Learning Assessment Model to Improve Involvement of Special Needs Students in Inclusive Schools. International Journal of Instruction, 16(4).
Masitoh, S. I., Maharani, A., & Lubis, Y. (2021). Peningkatan hasil belajar peserta didik pada mata pelajaran turunan fungsi melalui model pembelajaran flipped classroom. FIBONACCI: Jurnal Pendidikan Matematika Dan Matematika, 7(1), 29-36.
Sari, S. M., Susanti, N., & Indrayati, H. (2024). Efektivitas Model Pembelajaran Discovery Learning Menggunakan Alat Peraga Board Elements of Circle pada Materi Lingkaran. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 6(1), 103-115.
Sukandi, H., Rahayu, Y. N., Safitri, N. R., & Zain, I. A. (2024). Penggunaan Alat Peraga dalam Meningkatkan Minat Belajar Matematika Siswa. Jurnal Perspektif, 8(1), 70-80.
Syarifuddin, S., & Nurmi, N. (2022). Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas IX Semester Genap SMP Negeri 1 Wera Tahun Pelajaran 2021/2022. JagoMIPA: Jurnal Pendidikan Matematika Dan IPA, 2(2), 93–102. https://doi.org/10.53299/jagomipa.v2i2.184
Widayati, A. (2008). Penelitian tindakan kelas. Jurnal pendidikan akuntansi indonesia, 6(1). DOI: https://doi.org/10.21831/jpai.v6i1.1793
Wulandari, E. A., Soewardini, H. M. D., & Utami, S. (2024). Penerapan Pembelajaran Berdiferensiasi untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika pada Materi Matriks di SMA Negeri 6 Surabaya. Jurnal Pendidikan Matematika dan Integrasinya, 3(1).
Zan, A. M. (2023). Penerapan Model Discovery Learning Terintegrasi TaRL untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Matematika Peserta Didik. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(2), 18939-18949.