PROFIL SISWA SMA DALAM MEMECAHKAN MASALAH STATISTIKA BERDASARKAN TINGKAT KEMAMPUAN MATEMATIKA
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Dahar, R.W. 2006. Teori Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Penerbit Erlangga.
Depdiknas. 2006. Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Nomor 22 Tahun 2006 tentang Standar Isi Untuk Satuan Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta: Depdiknas
Hudojo, Herman. 2001. Pengembangan Kurikulum dan Pembelajaran Matematika. Malang. Jurusan Pendidikan FMIPA Universitas Negeri Malang
Moleong, J. 2010. Metodologi Penilitian Kualitatif. Edisi revisi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Polya, G. 1973. How to Solve It. Second Edition. Princeton University Press. Princeton, New Jersey.
Santrock, John W. 2003. Adolescence Perkembangan Remaja. Alih Bahasa: Shinto B. Adelar: Sherly Saragih. Jakarta: Erlangga.
Siswono, Tatag Y.E. 2008. Model Pembelajaran Matematika Berbasis Pengajaran dan Pemecahan Masalah untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif. Surabaya:
Siswono, Tatag Y.E. 2008. Model Pembelajaran Matematika Berbasis Pengajaran dan Pemecahan Masalah untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif. Surabaya: Unesa Press.
Sugiyono, 2010. Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta
Sulaeman, Erwin. 2016. “Upaya Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Melalui Strategi Problem Based Learning pada Kelas VII-C SMP Muhammadiyah 29 Sawangan Depok”. Fibonacci:Jurnal Pendidikan Matematika dan Matematika Vol 2 Nomer 1
Suryanto, A. (2005). Penelusuran Tahap Berpikir Geometris Van Hiele Siswa Kelas III SMP Negeri 21 Surabaya yang Mengikuti Bimbingan Belajar Primagama pada Pokok Bahasan Segiempat. Surabaya: Tesis program Studi pendidikan Matematika PPS
Zulkarnain, Rafiq (2010). Kesulitan siswa dalam mempelajari matematika pada materi statistika dan peluang. http://www.slideshare.net/LamRoNna/kesulitan-belajar-matematika-untuk-siswa