PENERAPAN MODEL DISCOVERY LEARNING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS VII SMP LABSCHOOL FIP UMJ
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Agustin, Mubiar. 2014. Permasalahan Belajar dan Inovasi Pembelajaran: Panduan untuk Guru, Konselor, Psikolog, Orang Tua, dan Tenaga Kependidikan. Bandung: Refika Aditama.
Febrina, Tika, dkk. 2014. Penerapan Model Dicovery Learning untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas XI MIA 1 SMA Negeri 8 Pekanbaru. Artikel Dipublikasi. Riau: Universitas Riau.
Mawaddah, S. dan Maryanti, R. 2016. “Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa SMP dalam Pembelajaran Menggunakan Model Penemuan Terbimbing (Discovery Learning)”. EDU-MAT: Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 4 (1), pp: 76-85.
Permendikbud Nomor 104 Tahun 2014 tentang Pembelajaran pada Pendidikan Dasar dan Pendidikan Menengah. Jakarta: Kemendikbud.
Rivai, M. Anwar. 2017. Penerapan Pembelajaran Matematika dengan Model Discovery Learning terhadap Hasil Belajar Matematika Ditinjau dari Kreativitas Siswa Kelas VII SMP Negeri 2 Baki Sukoharjo. Skripsi Dipublikasi. Solo: Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Setyani, Mutia Rahma, dkk. 2017. “Penerapan Lego Bricks dalam Pembelajaran Sebagai Strategi untuk Meningkatkan Kecerdasan Matematis Siswa dalam Menghitung Bilangan Berpangkat”. FIBONACCI: Jurnal Pendidikan Matematika dan Matematika, Vol 3 (1), pp: 53-64.