PENGARUH PENILAIAN KONTINU TEHADAP SIKAP DAN KEMAMPUAN BAHASA INDONESIA SISWA KELAS IV MI PEMBANGUNAN UIN JAKARTA
DOI:
https://doi.org/10.24853/holistika.5.2.141-156Abstract
ABSTRAKSebenarnya penelitian ini dimaksudkan untuk mencari rumusan baru tentang penilaian, dan bertujuan untuk mendapatkan apresiasi pembaca lalu memberikan masukan kepada penulis. Kupasan ini pada akhirnya akan menampilkan sikap-sikap siswa terhadap pembelajaran yang meliputi keinginan guru dan siswa serta implementasinya di lapangan. Maka akan tergambar hal-hal yang sebenarnya bagaimana keinginan siswa dan guru dalam penilaian dan kenyataannya di lapangan sebagai pembuktian, serta menginformasikan apresiasi siswa atas penilaian yang dilakukan guru bahasa Indonesia pada sebuah sekolah di Jakarta, yaitu Madrah Ibtidaiyah Pembangunan UIN Jakarta.Kata kunci: Pengaruh Penilaian KontinuReferences
REFERENSI
Arikunto, Suharsimi. 2012. Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Sinar Grafika Ofset.
Elinn , Robert dan Norman E. Gronlund. 1995. Meassurement and Assessment in Teaching. New Jersey: Englewood Clifs.
Lockona, Thomas. 2012. Character Matters.
Jakarta: Bumi Aksara.
--------- 2012. Educating for Character. Jakarta: Bumi Aksara.
Vannoy, Steven W.. 2000. Anugerah Terindah untuk Ananda. Bandung: Kaifa.
Ubaid Alya Ali. 2004. Pahala Amal Shalih.
Jakarta: Pustaka Azzam.
Hajar, Ibnu Al-Asqalani. 2006. Nashaihul Ibad.
Jakarta: Pustaka Amani.
Hernowo (ed.). 2007. Quantum Reading.
Jakarta: MLC.
Sutari, 1998. Menyimak. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Achsin, Amir & Basang Djirong. 1985. Pengajaran Menyimak. Ujung Pandang: FPBS IKIP Ujung Pandang.
Tarigan, Henry Guntur. 1993. Menyimak Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
-----------. 1993. Membaca Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Heaton J. B.. 1989. Writing English Language. London and New York: Longman.
Suriamiharja, Agus, dkk.1997. Petunjuk Praktis Menulis. Jakarta: Depdikbud.
Liem Kiat Boey. 1992. Pengantar Linguistik untuk Guru Bahasa. Jakarta: Rebia Indah Perkasa.
Crimmo, James M. Mc. 1994. Teaching of Purpose. USA: Houghton Miffin Company.
Tompkins. 1994. Teaching Writing: Balancing Process and Product. New York: Macmillan College Publishing Company.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).