Pengembangan E-LKPD Matematika Berbasis Liveworksheets Menggunakan Konteks Masjid Suro Palembang
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Andriyani, N., Hanafi, Y., Yulianti, I., Safitri, B., Hartini, S., Ahmad, U., & Yogyakarta, D. (2020). Penerapan Model Problem Based Learning Berbantuan LKPD Liveworksheet Untuk Meningkatkan Keaktifan Mental Siswa Pada Pembelajaran Tematik Kelas VA. 4(1), 122–130.
Arrafi, A., & Masniladevi. (2020). Penerapan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik Indonesia (PMRI) sebagai Upaya Meningkatkan hasil Belajar Matematika di SD. Journal of Basic Education Studies, 3(2), 750–774.
Asbari, D. M. N. J. M. (2024). Prinsip Pembelajaran Dalam Kurikulum Merdeka. Journal Of Information Systems And Management, 03(02), 11–17. https://pusatinformasi.guru.kemdikbud.go.id/hc/en-us/articles/6824331505561-Latar-Belakang-Kurikulum-Merdeka
Cholilah, M., Tatuwo, A. G. P., Komariah, & Rosdiana, S. P. (2023). Pengembangan Kurikulum Merdeka Dalam Satuan Pendidikan Serta Implementasi Kurikulum Merdeka Pada Pembelajaran Abad 21. Sanskara Pendidikan Dan Pengajaran, 1(02), 56–67. https://doi.org/10.58812/spp.v1i02.110
Defa, Wayan Lasmawan, I., & Wayan Suastra, I. (2023). Analisis Pemanfaatan Platform Merdeka Belajar (PMM) oleh Guru Penggerak Di Kecamatan Rantau Selatan Kabupaten Labuhanbatu Dalam Implementasi Kurikulum Merdeka. Pendas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 8(1), 5776–5787.
Hendrawati, H. (2020). Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Materi Luas Bangun Ruang Melalui Penggunaan Media Bangun Ruang Pada Siswa Kelas Vi Sd Negeri Karang Asih 04 Kecamatan Cikarang Utara Kabupaten Bekasi. Jurnal Pedagogiana, 8(4), 43–54. https://doi.org/10.47601/ajp.15
Khasanah, U., Rahayu, R., & Ristiyani. (2021). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa Kelas IV Materi Bangun Datar Berdasarkan Teori Polya. Didaktika, 1(2), 230–242.
Kristantini, R. (2022). Analisis Kesulitan Menyelesaikan Soal Pemecahan Masalah Materi Bangun Ruang Sisi Datar Berbasis Etnomatematika Bengkulu …. Sepren, 04(01), 34–45. https://jurnal.uhn.ac.id/index.php/sepren/article/view/803%0Ahttps://jurnal.uhn.ac.id/index.php/sepren/article/download/803/369
Nianti, R. E., Haryati, S., & Herdini, & Herdini, H. (2022). Pengembangan E-lkpd Berbasis Connecting , Organizing , Pokok Bahasan Asam Basa. Jurnal Pendidikan Kimia Universitas Riau, 7(1), 34–41.
Ningrum, A. R., & Suryani, Y. (2022). Peran Guru Penggerak dalam Kurikulum Merdeka Belajar. AR-RIAYAH : Jurnal Pendidikan Dasar, 6(2), 219. https://doi.org/10.29240/jpd.v6i2.5432
Nuraini, L., Nur’aeni L, E., & Ganda, N. (2021). Pengaruh Penerapan Teori Belajar Van Hiele terhadap Hasil Belajar Siswa pada Materi Sifat-Sifat Bangun Datar. Pedadidaktika: Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 8(2), 395–403. https://doi.org/10.17509/pedadidaktika.v8i2.35348
Rismawati, M., Rahmawati, P., & Rindiani, A. B. (2022). Analisis Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi dalam Pemecahan Masalah Matematika Berbasis Higher Order Thinking Skill (HOTS). Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 6(2), 2134–2143. https://doi.org/10.31004/cendekia.v6i2.1444
Saputri, L., Destiniar, D., & Murjainah, M. (2022). Pengembangan LKPD Berbasis Kearifan Lokal dengan Pendekatan PMRI untuk Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 6(3), 2949–2961. https://doi.org/10.31004/cendekia.v6i3.1664
Syarifuddin. (2019). Khazanah Kota Palembang. Bening Media Publishing.
Syutaridho, & Nizar, H. (2024). Development of Blog-Based Mathematics Learning Media Using Malay Is- lamic Context in Junior High School. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 15(1), 218–233.
Tosho, G. (2021). Buku Panduan Guru Matematika Sekolah Menengah Pertama. Pusat Kurikulum dan Perbukuan Badan Penelitian dan Pengembangan dan Perbukuan Kementerian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi.