ANALISIS KOMPETENSI KEPERIBADIAN MAHASISWA PGSD UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH SUKABUMI
DOI:
https://doi.org/10.24853/holistika.3.2.99-104Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk memperoleh hasil kompetensi siswa PGSD di Universitas Muhammadiyah Sukabumi, jenis penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif, populasi tingkat akhir siswa PGSD di Universitas Muhammadiyah Sukabumi, 65 siswa, data diperoleh melalui tulisan dan tes oral kemudian dianalisis. Hasil penelitian menunjukkan kisaran nilai siswa dari 60 hingga 90 dengan skor rata-rata 74,35. Sementara itu, siswa perempuan yang dibebaskan memiliki rata-rata siswa yang lebih besar daripada siswa laki-laki.References
DEPDIKNAS, 2005. Peraturan Pemerintah RI No 19 Tahun 2005. Tentang Standar Nasional Pendidikan. Jakarta : Dirjen PMPTK Depdiknas
Jamaris Martini. 2013. Orientasi Baru dalam Psikologi Pendidikan Bogor: Ghalia Indonesia,
Murdaningsih Dwi. Rendahnya Kompetensi Guru Menjadi Masalah Pendidikan Indonesia. https://republika.co.id/berita/pendidikan/eduaction/pq53k5368/rendahnya-kompetensi-guru-jadi-masalah-pendidikan-indonesia. [18 April 2019].
Ngalim Purwanto. (2004). Psikologi Pendidikan, Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nolen-Hoeksema, S. (2001). Gender differences in depression. Current
Directions in Psychological Science, 10(5), 173-16.
Syaiful Bahri Djamarah. (2000) Guru dan Anak Didik Dalam Interaksi Edukatif, Jakarta: PT Rineka Cipta.
Velden, Rolf van der (Ed.). (2015 (forthcoming)). De jongens tegen de sjes, Onderzoek naar verklaringen voor verschillen in studiesucces van jongens en meisjes in mbo, hbo en wo: Roa, CHEPS, VU Amsterdam
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).